PENGARUH HARGA DAN PROMOSI TERHADAP TINGKAT PENGGUNA JASA PENGIRIMAN DI JNE CABANG SAMARINDA

Authors

  • Aisyah Rayyani

DOI:

https://doi.org/10.24903/obor.v1i1.1813

Keywords:

Service User, Price, and Promotion

Abstract

This study aims to determine how much influence price and promotion have on the level of users of delivery services at JNE Samarinda branch. perceived by consumers who use JNE Samarinda branch. The model used in this research is a questionnaire and literature study using a Likert scale and the method of determining the sample used is the Slovin formula as many as 100 samples with a population of 24,090. The analytical method used is validity test, reliability test, multiple linear regression analysis, coefficient of determination test and hypothesis testing, namely partial significant test (T) and simultaneous significant test (F) with the help of SPSS version 22 computer program to determine the effect of each variable. . The results of the study stated that the independent variables namely price and promotion had a positive influence on the dependent variable of service users with a value of 57%. With these results, the proposed hypothesis is accepted

References

Assauri, Sofyan ; 2013 ; Manajemen Pemasaran, Rajawali Press, Jakarta.
Batubara, Azmiani & Rahmat Hidayat ; 2016 ; Pengaruh Penetapan Harga Dan Promosi Terhadap Tingkat Penjualan Tiket Pada PSA Mihin Lanka Airlines, Jurnal Ilman Volume 4 Nomor 1, Medan.
Daryanto ; 2011 ; Sari Kuliah Manajemen Pemasaran, Sarana Tutorial Nurani Sejahtera, Bandung.
Griffin & RonaldJ Ebet ; 1996 ; Bisnis, Buku Satu, Edisi 4, Jakarta.
Hermawan, Agus ; 2012 ; Komunikasi Pemasaran, Erlangga, Jakarta.
Kotler, Philip ; 2008 ; Principles Of Marketing 12thed, Pearson Prentice Hall Inc, New Jersey.
Kotler, Philip & Gary Amstrong ; 2012 ; Prinsip – Prinsip Pemasaran, Erlangga, Jakarta.
Kotler, Philip & Keller ; 1985 ; Dasar – Dasar Pemasaran, Jilid 1, Intermedia, Jakarta.
Kotler, Philip & Keller ; 2007 ; Manajemen Pemasaran, Indeks, Jakarta.
Kuncoro, Mudrajad ; 2010 ; Manajemen Pemasaran, Erlangga, Jakarta.
Murti, Sumami & John Soepihanto ; 2010 ; Pengantar Bisnis ( Dasar – Dasar Ekonomi Perusahaan ), Edisi 5, Liberty, Yogyakarta.
Rambat, Lupiyoadi & Hamdani ; 2004 ; Manajemen Pemasaran Jasa, Salemba Empat, Malang.
Rambat, Lupiyoadi & Hamdani ; 2013 ; Manajemen Pemasaran Jasa, Salemba Empat, Jakarta
Rangkuti, Freddy ; 2004 ; Fleksibel Marketing Teknik Agar Tetap Tumbuh Dalam Situasi Bisnis Yang Bergejolak dan Analisis, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Rangkuti, Freddy ; 2009 ; Strategi Promosi Yang Kreatif Dan Analisis Kasus Integrated Marketing Communication, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Ridwan ; 2004 ; Metode Dan Teknik Menyusun Tesis, Alfabeta, Bandung.
Shinta, Agustina ; 2011 ; Manajemen Pemasaran, Cetakan Pertama, UB Press, Malang.
Sigit P, Dimas Reza & Farah Oktavina ; 2012 ; Jurnal Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Jasa Lapangan Futsal Studi Kasus Pada Ifi Futsal Bandung, Universitas Telkom, Bandung.
Subagyo, Ahmad ; 2010 ; Marketing In Business, Edisi Pertama, Cetakan Pertama, Mitra Wacana Media, Jakarta.
Suharno & Sutarso ; 2010 ; Marketing In Practice, Graha Ilmu, Yogyakarta
Supranto ; 2011 ; Statistik Teori Dan Aplikasi, Erlangga, Jakarta.
Swasta DH, Basu ; 2006 ; Azaz – Azaz Marketing, Liberty, Yogyakarta.
Suyanto, Danang ; 2013 ; Dasar – Dasar Manajemen Pemasaran, CAPS, Yogyakarta.
Tjiptono, Fandy ; 2004 ; Strategi Pemasaran, Andi Ofset, Yogyakarta.
Tjiptono, Fandy & Chandra G ; 2012 ; Pemasaran Strategik ( 2thed ), Andi, Yogyakarta.
Wahyuningsih, Elisabeth Harpi ; 2009 ; Pengaruh Harga, Promosi, Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pasien Studi Kasus Pada Rumah Sakit Umum Panti Baktiningsih Klepu, Skripsi (S1), Fakultas Ekonomi, Universitas Sanata Dharma, Yogyakarta.

Published

2019-04-15

How to Cite

Rayyani , A. . (2019). PENGARUH HARGA DAN PROMOSI TERHADAP TINGKAT PENGGUNA JASA PENGIRIMAN DI JNE CABANG SAMARINDA. OBOR: Oikonomia Borneo, 1(1). https://doi.org/10.24903/obor.v1i1.1813

Issue

Section

Articles